Sv: Må man være i ketose for å kunne pøse med fett?
Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.
Tror nok vi må snakke om normalvektige i og med at en som slanker seg er nede i 15-20 g. kh. per dag........
Helt feil, jeg slanker meg på 30-50 g kh og mye fett. Kjenner mange som ligger høyere enn meg i kh og slanker seg og ikke reduserer noe særlig på fettet. Ergo nok en ubegrunnet påstand.
Jeg bestrider ikke det Lutz har kommet fram til, men jeg savner andre forskeres resultater i forbindelse med dette....slike vil muligens komme i fremtiden når lavkarbo slår til for fullt, hva vet jeg.....
Tja hvis du/dere tar dere bryet med å lese bl.a. Lutz vil dere finne en lang liste med referanser bak i boka så den boka er ikke bare basert på hans forskning. Ellers er det jo flere plasser i denne linken henvist til bl.a. Gary Taubes m.fl, så før all denne synsingen er det kanskje på sin plass og sjekke ut alle referansene?
Vi er ikke uenige, så langt jeg kan se, det dreier seg bare om at du/dere/jeg/Lutz legger vekt på et gjennomsnitt og mats/jeg/mulige andre legger vekt på et eksakt definert antal g.kh. per kg..... Det er ikke verre enn det............
Jo vi er faktisk uenige for det finnes ikke noe sånt som "et eksakt definert antal g.kh. per kg". Har du lest hele tråden vil du se mitt eksempel der en som jeg kjenner omtrent ikke kan spise kh uten å legge på seg for det at han er ekstremt insulinresistent. Han er per dags dato normalvektig (90 kg) og veltrent, en går rett opp i vekt dersom han overstiger 30-50 g kh daglig i noe særlig grad. Det samme skriver faktisk Skaldeman om, han går også opp i vekt med for stort kh-inntak selv i normalvektig tilstand. Dette er bare en observasjon i mitt dagligliv, men jeg har heller aldri funnet noe om at 1 g kh per kg kroppsvekt er fornuftig i den dokumentasjonen jeg har lest om lavkarbo/ketose så nok en gang faller påstanden på sin egen urimelighet.
La oss bare fastslå at vi alle er forskjellige og at vi faktisk også må forske på vår egen kropp. Ca 70 g kh er ingen absolutt grense og det er det heller ingen som påstår, uten at du /dere bevisst vil at det skal være en påstand. Dette er henvising til noe som er dokumentert og som sagt før, jeg synes faktisk det er bedre og gi et slikt svar med en korrekt henvisning, fremfor jeg "tror", "synes" og "mener". Alle skal få lov til å ha sine meninger og tro og føle hva de vil og de må gjerne presentere det i forumet, men da bør det presiseres at det er synsing og selverfart. JEg forventer også at når en person skriver
Sitat:
Baserer mine uttalelser på UTALLIGE dokumenterte undersøkelser som beviser at menneskekroppene er utrolig forskjellig og når det kommer EN studie som du ikke kan dokumentere med antall testpersoner ....
så dukker det opp noen kildehenvisninger?? Som sagt Lutz er ikke bare en studie, les boka (og de andre kildehenvisningene) også kan vi diskutere videre.
Jada jada jeg sa at diskusjonen var død, men forskeren i meg klarte bare ikke å overse all synsinga, jeg måtte kommentere 
Sist redigert av Lillemy71 : 01-05-11 kl 21:22.
|