Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 12:46   #2
Idamortil4
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 50
Idamortil4 er på en erverdig vei

Sv: Min vei ned med lavkarbo/ketolyse

Første uke har vært en stor omveltning hva mat angår Synes det er gruelig ekkelt med alt dette fettet, spesielt når maten flyter i smør.
Har spist variert, så ikke lei av noe enda. Har spist MYE smør, fløte og egg.

Jeg har bakt lavkarbobrød og lavkarboknekkebrød. Har kjøpt Ketolyseboken og alle tablettene og sticks. Har og kjøpt 100 lavkarbo oppskrifter av Hexeberg (den nye boka som kom januar 2011). Har bestilt GI 0 av Skaldeman.

Spiser rundt 13-16 karb. om dagen og rundt 2400 kcal om dagen. Vet at jeg ikke trenger telle kalorier nå i begynnelsen, men det er vanskelig å la være. De første dagene var jeg nemlig sulten og sugen hele tiden enda jeg spiste megafett.

Dag 4 ca. kom litt av den der metthetsfølelsen som gjør at man klarer la være å tenke på mat halve dagen. I går gikk det 5 timer mellom 2 av måltidene, det var helt fantastisk til meg å være. Gleder meg til jeg føler meg så mett at jeg kan prøve å holde meg på under 2000 kcal daglig.

Jeg har gått jevnt ned i vekt, regner med det bare er vann foreløpig da. Går ned 200-400 gr. i døgnet.

Ser frem til første treningsøkt (jeg trener vanligvis hver dag). Prøvde meg på en økt dag 2, men da klarte jeg 8 knebøy også ga jeg opp å gikk å bretta klær istedet. Skikkelig husmor


Her er eksempel på det jeg spiser

Frokost
Shake av 2 egg, 1 dl. fløte, 50 gr. bringebær, 1 ss cocosa og 1 ss udo`s.

Lunsj
Kjøtt av div slag ca 150-200 gr, litt grønnsaker og seterrømme.

Middag
Kjøtt av div slag stekt i smør, litt grønnsaker og fløtesaus. 1 stk. bringebær til dessert for å få litt friskt.

Kvelds
Lavkarboknekkebrød/lavkarbobrød med egg/reker/ost, smør/majones el.

Kvelds nr. 2. Hehe...
2 skiver gulost/en boks tunfisk med majones el.

Jeg vet at jeg burde bytte endel av karbene fra rømme/brød med grønnsaker, men det frister ikke enda. Venter litt til jeg kan begynne å øke i karb tenker jeg.

Jeg drikker MYE vann og spiser 3 dobbelt med magnesium og bruker Seltin Low salt.

Jeg spiser INGENTING mellom måltidene og spiser ikke tyggi/pastiller/saft el. Har ikke hatt behov for noe slik heller.



Mannen min har Ulcerøs colitt og er med han og. Han kom raskere i ketose enn meg fordi han trente hardt 2 ganger for å bli kvitt karbene i kroppen. Han har mørkere resultat på stripsene enn meg, men så vidt jeg har forstått så har det ikke så mye å si. (?)

Søsteren min har Pcos, så det kan kanskje være jeg er bittelitt insulinresistent selv. Har alltid måtte kjempe for å holde vekta og kroppen fit.

Symptomer på ketose jeg har hatt denne uka er: vondt i hodet, smerter i ben og hofter, mye vannlating, kvalme og høy puls innimellom. Har hatt 2 jævlige netter der jeg er skam sulten, kvalm, skjelven og har hjertebank. Da har jeg stått opp å spist litt, tatt magnesium Seltin.

Dere erfarne vektnedgangere her, hva synes dere?

Idamortil4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, senere vanlig lavkarbo:) Svar med sitat