Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-05, 01:35   #1
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Glucosebelastning

Har noen spørsmål angående glucosebelastningen jeg var på i forrige uke... kanskje mum 42 kan hjelpe??? Dreven sykepleier som hun er...

Det står nemlig i håndboka fra klinisk kjemisk at pasienten skal faste i 10-16 timer før glucosebelastningen... jeg fikk ikke beskjed om å vente så lenge.Jeg fastet, men tror ikke det gikk så mye som 10 timer nei...
det står også at man skal innta normal kost (minst 150 gr karbohydrater pr døgn) de siste tre døgn... dette gjorde jeg heller ikke,pga at jeg spiser lavkarbo,og jeghadde heller ikke fått beskjed om å spise mere karber dagene før
og til slutt står det at fastende kb-glucose skal være minst 6,1... jeg hadde 4,2
ble da glucosebelastningen min helt feil??
eller er det bare jeg som blir gal av å lese bøker jeg finner på jobb???