Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 21:24   #10
Stinemoor
Juniormedlem

Stinemoor sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: På det blide sørland
Stinemoor er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Noen må telle kalorier i tillegg til karbo - jeg aner ikke hvorfor, jeg er troende av at kalorier oppfører seg annerledes i kroppen når de kommer fra fett og proteiner (jfr Gary Taubes "Bad calories, good calories" - men vet jo av egen erfaring at jeg må redusere inntaket betydelig selv for å gå ned. Noen spiser for lite mat generelt og kjører kroppen i sparemodus - så vi er så forskjellige... det skal ikke være enkelt

Litt avhengig av høyde og vekt - er det også individuelt hvor mange kalorier som må til for å gi vektnedgang. Minimum mener jeg personlig at 13-1400 kalorier er nedre grense for å unngå at kroppen går i sparemodus - men du må nesten prøve deg fram selv! Mange må opp i nesten 2000 for å få vektnedgang mens andre må ligge helt i nedre grense. Jeg har ingen forklaring på hvorfor det er slik....jeg bare vet at vi er flere her inne som må følge med kaloriene også

Nå har du også bare holdt på en ukes tid - så jeg ville egentlig avvente og gjøre de store endringene foreløpig. Følger du boka, og gjerne Gerds sine oppskrifter/ukesmeny ihvertfall en mnds tid bør du da se om det gir noe resultat. Kommer du fra en lavkalori-periode kan det også være årsaken til at det står stille - da kroppen har "sultet" over lengre tid og trenger litt tid før den "tror på" at den nå får nok mat til å slippe fett

Jeg ville startet med litt tålmodighet. Forsikre deg om at du spiser etter ketolyse-prinsippene, drikk nok vann, spis NOK mat! Det anbefales gjerne at man spiser større mengder mat spesielt fett de første par ukene for å få i gang fettforbrenningen.
Det er av og til blodig urettferdig og lese om alle som "raser" ned i vekt - vit at vi er også ganske mange som IKKE gjør det - og som må justere etter egen kropp for å få resultat
Bruk tiden på å bli komfortabel med kostholdet, variasjonen og litt mer grønnsaker - så ser du etter de neste 3 ukene hvordan det går

Takk for flott svar Ja, så klart så må jeg nok ha litt tolmodighet. Syns bare det var litt rart da jeg vanligvis går fort ned i vekt når jeg har slanket meg, pluss at jeg bare har vært redd for at jeg gjør noe feil. Men jeg overskrider som sagt ikke karbo inntaket som er anbefalt og prøver så godt jeg kan å spise variert og drikker mye vann! Så får nok vente å se litt ja!

Stinemoor!

Stinemoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat