Sv: April 2011 --->
Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.
Har gått ned 3,6 kg på 4 uker. Synes liksom at 3,6 kg er sånt som mange går ned på en uke. Er i ketose, slurver ikke, drikker nok vann, spiser greit i følge diett.no og ketolyseboken og tråder her inne. Får ikke trent noe særlig, men forsøker å være litt i aktivitet likevel. Men likevel går det sakte. Alle andre raser ned i vekt og jeg føler at jeg må kjempe meg ned hvert eneste gram.
Jeg har en dårlig dag. Er faktisk veldig lei meg. Er lei av å være overvektig. Jeg vil så fryktelig gjerne gå ned i vekt, men kroppen vil liksom ikke samarbeide. Jeg har en bmi på 28, og jeg trives ikke med fasongen (har mye mage) og føler meg ikke vel ute blant andre. Jeg er kanskje mest av alt lei av å virkelig gjøre en innsats på slankefronten men at det ikke vises. Jeg drikker ikke brus, jeg spiser ikke godterier, jeg spiser ikke vafler, boller eller kaker, jeg har sluttet å røyke (riktignok for lenge siden), jeg har sluttet med så mye og jeg synes jeg har forsaket så mye, og likevel får jeg ikke noen resultater. Dustekropp, dusteliv, dustedag.
Jeg har ikke lyst til å spise godterier og potetgull, men synes det er urettferdig (skikkelig voksent av meg, hehe) at jeg ikke klarer å gå ned i vekt. Jeg forsøker å tenke at 3,6 kg tross alt er en nyfødt baby, men jeg er likevel ikke fornøyd med vektnedgangen. Sammenligner min nedgang med alle andres, og ser at alle klarer det bedre enn meg.
Sutre sutre sutre.
Kanskje jeg rett og slett skal legge meg??
Jeg synes 3,6 kg er ganske bra jeg da.
Har gått ned nøyaktig det samme som deg, og ser meg fornøyd med det i.o.m at det har blitt litt slurv i påsken. Jeg har også BMI på 28, og det du må huske på er at det er lettere for de som har MYE å ta av, å gå ned flere kg i starten. Hvis man f.eks veier 90 kg og skal ned til 75 så vil de automatisk gå ned litt fortere i starten.
Jeg skal ned 13-14 kg for å få en vekt jeg har ønsket meg i mange år.
Mange av disse kg kom nå når jeg gikk gravid, og det tar litt tid før kroppen og hormonene er tilbake i slik de var før svangerskapet.
Det er heller ikke sunt å gå ned for fort, for da rekker ikke resten av kroppen å henge med, og det resulterer i at huden ikke rekker å trekke seg inn. Ihvertfall veldig viktig å trene og stramme opp litt.
Tenk positivt og ta tiden til hjelp.
Jeg regner at 1 kg i uken er bra jobbet og at man skal være stolt av det. Da har jeg nådd målet mitt på sensommeren en gang. 
Og det er viktig å ta vare på seg selv også, er man sur og grinete fordi man slanker selg og ikke ser resultater, så mener jeg at man må finne på noe annet.
En sur og grinete mamma og kjæreste vil ingen ha. Da kan jeg heller være blid og fornøyd og tjukk og feit.
Lykke er IKKE å være tynn, men å føle seg vel.
Og jeg føler meg mer vel med blide og fornøyde barn og en mann som elsker meg uansett hvordan jeg ser ut...
* dagens visdomsord fra meg *

|