Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 23:13   #7467
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har hørt at man skal unngå salt og melkeprodukter når man har mensen. Om det er helt sant er jeg usikker på, men tror det kan være noe i det med salt i alle fall.. Og når man har vondt i magen så er det vel heller ikke anbefalt med melk og sånt...?

Haha, fint at jeg nettopp spiste bacon med hvitløksdressing

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Bringebærbladte, virker avslappende på livmorkramper og sammentrekkende, så den minsker kraftige blødninger. Og magnesium! Ofte får jeg vondt i hodet også under mens og det virker som magnesiumbehovet øker ganske drastisk.

Te som hjelper på mageplager o.l. er også fennikel, peppermynte, lakrisrot og kamille, Sistnevnte kan også lindre menssmerter pga krampeløsende virkning, er beroligende og betennelsesdempende.

Oj, bringebærbladte hørtes ut som noe jeg burde skaffe meg! Mindre blødning hadde virkelig ikke gjort noe. Fenikkelteen min er på lesesalen desverre (den er jo nam). Men jeg har noe kamillete tror jeg. Kanskje en three mint og. Har vondt i hodet. Skal prøve med litt magnesium. Tusen takk for utfyllende svar

(nå har jeg døyvet det verste med paracet og 70% sjokkis som jeg er femhundre prosent sikker på hjelper. Kanskje ikke på smerten, men på et eller annet )

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF