Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 08:58   #202
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

I Ketolyseboka står det at i 1978 så offentliggjorde lengene Bassøe, Seim og Whitford fra Bergen sine funn ved slankekur med lite karbohydrater. Behandlingsopplegget ble brukt i flere år ved Haukeland.

I avsnittet under står det en henvisning til Dr. Francois, Manel, Rousselle og David som offentliggjorde i april 2003 en artikkel om ketogen diett til barn med epilepsi helt ned til 1 - 2 års alder.

Kan du ha blandet sammen de to avsnittene i boka?

Aner ikke, men jeg må ha blingsa noe sinnsykt om jeg fikk 1978 til å bli 1918 (mente å huske at det var noe om behandling av epilepsi med ketogene dietter allerede på starten av 1900-tallet, noe som var grunnen til at jeg la merke til det, siden det var såpass tidlig. Er jo godt over et halvt år siden jeg leste det, så jeg får nok ta en ny runde med bøkene snart).

Da får jeg bare slenge meg paddeflat og ta selvkritikk. Takk til Beatrixie som passer på.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat