Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 11:13   #27
Prell
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har min fulle medfølelse - jeg har også alt "jevnt fordelt" med i dag minst 15 kilo pluss igjen... jeg gikk ikke ned et gram de første SEKS mnd på lavkarbo selv om jeg ikke skeiet ut med NOE som helst.... dog gikk jeg ikke opp heller heldigvis og chronsen min ble bedre

MEN det hjelper jo ikke da - når man gjør alt korrekt - og det ikke vises på vekta!
Jeg ser du har kuttet alt av kunstig søtning og det tror jeg er fornuftig. Du skal ned 40 kilo til - så det er klart at du har reell overvekt og ta av. Jeg antar du heller ikke spiser noe sukkerfri drops eller annet lovlig lavkarbosnacks, du drikker mye rent vann og spiser god og riktig mat.

Hva spiste du pre-lavkarbo? Vanlig mat - eller har du vært innom lavkalori-diett? Dette kan ta litt tid i overgangen da kroppen tror den har sultet en stund og vil ikke slippe helt med en gang.

Så jeg har ett tips til deg... legg inn all maten din på www.diett.no over et par dager. Vær så nøye som mulig. Finn deretter ut om du har bra fordeling prosentvis over karbo, protein og fett.

Deretter - sjekk ut antall kalorier du spiser hver dag. Det KAN hende du spiser ALTFOR lite til å få i gang ordentlig fettforbrenning - ELLER du spiser for mye til at kroppen trenger å ta av kroppsfettet. Flere av oss her inne har samvittighetsfullt spise lavkarbo korrekt over lang tid uten særlig vekttap og opplever at vi må justere opp eller ned mengden mat vi spiser. For min del fordi jeg spiser fordi jeg synes det er godt - kan spise etter at jeg er mett osv uten problem.

Jeg håper du klarer og finne allerede positive "bivirkninger" av lavkarbokostholdet helsemessig - som kan hjelpe deg på motivasjonen til å fortsette og finne utav hvordan dette må justeres i forhold til vekttap for DIN kropp... akkurat som jeg nå i laaaaaaang tid jobber med og finne "min" metode.

Når det gjelder prøver og insulinresistens så er mine også helt flotte - men det er INGEN tvil om at lavkarbo uansett er bedre for meg! Jeg har ikke lengre blodsukkersvingninger fra helv... og har jevnere energi. I tillegg som sagt er chronsen nå symptomkontrollert med denne type mat

Husk også at for noen tar det 2-8 uker for ordentlig fettforbrenning er i gang - selv om du er i ketose kan man få utslag på fett inntatt - det er ikke garantert at det kommer fra forbrenning av kroppsfett...

Personlig anbefaler jeg deg å sette en frist på feks 4 uker til hvor du ikke veier deg - men bare nyter maten, prøver ut oppskrifter, gjør kostholdet til noe du er komfortabel med. Så veier du - og sjekker vekta. Er den ikke gått ned - forsøk med kaloriendring etter at du har lagt inn maten du spiser på www.diett.no. Hold oss oppdatert da - og lykke til

Takk. Så flott at du har blitt friskere!

Jeg fullammet frem til mars og har derfor hatt et helt vanlig kosthold. Jeg har imidlertid alltid "ulvehunger" når jeg ammer og går derfor opp litt... Så jeg veier i dag 4 kg mer enn som høygravid (la på meg 20 kg i graviditeten). Så det har definitivt ikke vært lavkalori... Bortsett fra slitasjevondt pga vekt hadde jeg ingen helseplager i utgangspunktet. Med andre ord har jeg bare hatt bivirkninger av LK...

Jeg har gått ned med innsats etter tidligere graviditeter og holdt meg nede så jeg har metoder jeg vet fungerer for meg ... Jeg er bare så lei og ville prøve noe annet... Men hvis det betyr ingen vektnedgang på 6 mnd er det nok ikke for meg... Og må jeg drive med kalorikontroll så kan jeg i grunnen gjøre det som jeg har gjordt før - bare at jeg da kan spise alt jeg vil

Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat