Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 12:23   #15
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Aspartam og fibromyalgi/ME/MS osv

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men en del av de symptomene du nevner har ikke jeg, mens jeg har andre du ikke har på lista, kjenner altså ikke helt igjen "min" ME her, men det kan jo være forskjellig fra person til person.

Ja - samme gjelder meg, men når det gjelder feks ME så er jo de offisielle (canada-kriteriene eller hva det nå heter) mulig-symptom-listene enormt lange, og de færreste har alle. Heldigvis!

Hva angår aspartam - jeg tror i alle fall ikke det er til skade å prøve å kutte ned / kutte ut. Jeg har vært brus-drikker heele livet, med hovedvekt på pepsi max, aldri kjent noen konkret reaksjon på det med feks magen. Men jeg tror jo ikke at det er bra på noen måte. For øyeblikket er jeg på vannvogna igjen - og det skal nok vedvare. Skal sies at jeg i de periodene jeg ikke inntar aspartam (har hatt flere 7-8mnd-perioder helt uten) så kjenner jeg null forskjell sykdomsmessig, bare, tja, mindre luft i magen.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat