Sv: Finnes det noen regel for ...
Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.
Jeg lurer litt jeg på om det finnes noen regel for hvor mange kalorier man bør/kan spise når men lever på ketolyse?
Det var nemlig ei i går som sa at man fint kan legge på seg på denne kuren om selv om man ligger lavt på karobo, men høyt på kalorier 
Som du har fått svar på finnes det noen tommelfingerregler for kcal-inntak. For mange virker det jo også sånn at inntaket regulerer seg selv for alt fettet/proteinet gjør at man blir raskere mett og holder seg lengre mett og dermed spiser man mindre. Hos de fleste forsvinner jo også sultfølelsen mer eller mindre. For de av oss som ikke får denne selvregulerende effekten og ikke mister sultfølelsen i en slik grad kan det fort bli for mye mat og da kan det være en fordel og holde telling på inntaket for å få en fornuftig fordeling.Det kan også være en fordel å passe på at man faktisk får i seg nok næring også, er jo tross alt de som sliter med det.
Når det er sagt så skal det jammen meg mye til for å legge på seg så lenge man er i ketose og ikke spiser for mye kh. Jeg og flere med meg har gjort eksperimenter der vi har levd en periode på rundt 3000 kcal daglig. Sist jeg gjorde det hadde jeg også 30--50 g kh daglig. Jeg gikk "opp" et par kg men det var nok bare vann og matmengden som gjorde for etter å ha vært tilbake på normal mengde et par dager var dette borte. Det må sies at de jeg kjenner til som har prøvd dette heller ikke går ned i vekt.
Men dersom det kostholdet du har virker, du er sunn, frisk og går ned i vekt så ser jeg ingen grunn til at du skal endre på det og telle kcal.
|