Hva nå da ..? Vondt i magen etter måltid, erfaringer?
De siste to ukene har jeg hatt økende vondt i magen etter måltidene. Spiser måltidet uten problemer, etter ca 1/2 til 1 time etter begynner smertene, og de varer i 2-4 timer. Varierende smerter, alt fra utholdelig til at jeg bare må sitte/ligge helt stille og konsentrere på pusten. Vondt i mellomgulvområdet. Blir også kvalm, kjennes som jeg må kaste opp, uvel og fryser.
Har googlet litt da, og jeg syns det høres mest ut som gallestein. Spiser mye fet mat så klart, og blir helt klart verre etter inntak av fet mat..
Tok en tur til legen i dag. Han mente det kunne høres ut som noe er galt med klaffen til magesekken, at det kunne lekke noe magesyre..så jeg har fått noe som heter Nexium, som kan hjelpe på dette. Hvis det hjelper, må jeg ha gastroskopi..noe jeg IKKE har lyst til. Sa ikke noe om at jeg kanskje kunne tro det var gallestein jeg..)
Han sa at hvis jeg hadde dette, må jeg holde meg unna fet mat (det er jo gøy nå når jeg endelig har fått bukt med sultfølelsen jeg slet med), krydret mat, røyk, noen greier til..
Blæ..jeg vil bare være frisk og ikke ha sånne problemer..
Men er det noen som vil dele erfaringer og/eller råd?
|