Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 19:30   #11
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan sukrin brukes i ketolyse-kuren?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg låner denne tråden og spør om Splenda, er det samme grunn til at den kan brukes?

Splenda er egentlig sukralose som er OK så lenge man ikke bryr seg om at man putter klor i kroppen. Sukralose er sukker + klor og resultatet brytes ikke ned i kroppen men heller ikke i naturen så verdenshavene har blitt bittelitt søtere faktisk. Men splenda er ikke ren sukralose. De har tilsatt maltodekstrin for å få "riktig" konsistens. Når splendaen er 99% maltodekstrin og 1% sukralose (tror jeg det var), så får du et stoff som påvirker blodsukkeret like mye som sukker - gram for gram. Men splendaen er jo ti ganger søtere da. Hvis du spiser 10g splenda så får du i deg 10g karbohydrater, men får søtningsgraden til 100g rørsukker.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat