Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-11, 07:58   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det noen regel for ...

Det er faktisk ganske vanlig at man spiser en del mer den første tida. Kroppen trenger tydeligvis den ekstra energien for å komme skikkelig i gang, og det er da man også bør lytte til kroppens signaler, og la den ha litt av styringa. Prinsippet er i utgangspunktet å spise når man er sulten til man er passe mett, ikke stappmett og ikke fortsatt sulten, og så regulerer det meste seg av seg selv. Det høres jo veldig enkelt ut, og det er ikke alltid det er det, da ikke alle er så kjent med sult- og metthetssignalene sine.
Alle tommelfingerregler for kaloriintak er veldig vage. De tar sjelden hensyn til alt av aktiviteter man gjør i løpet av en dag. Alt forbrenner kalorier. Jeg som er en temmelig moderat mosjonist trenger f.eks ikke like mye mat som en person med min vekt og høyde som trener mye og intensivt. Kalortelling bør man først begi seg ut på dersom vekta faktisk står stille over lengre tid. Men først og fremst: Lytt til kroppen!

PS: Det skal vanskelig la seg gjøre å legge på seg i ketose, ettersom både blodsukkeret og insulinproduksjonen blir mer stabil, og forutsetningen for fettlagring ikke er tilstedeværende, dette så framt man ikke er undervektig.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat