Sv: Kan fløte bli til sukker?
Opprinnelig lagt inn av r.o, her.
Leste den nå og igår, og det er jo bra og betryggende lesing. Likevel, når jeg fant frem flere som påsto at splenda er jo bare maltodextrin og påvirker blodsukkeret, tom represanter fra splenda i England innrømmet det, ble jeg betenkt. Nå har jeg lært at jeg trenger ikke greve så dypt hver gang, kunne bare ha godtatt.... Har vanskeligheter med "sånn-er-det-bare".
Skal kose meg med splenda i fremtiden også. Bruker sukrin, natreen og nå vil jeg gjerne vite hvor kjøper jeg stevia...
Jeg har aldri sagt at splenda er særlig bra! Men det er nå hva det er! Som sagt har det like mye karbohydrater som vanlig sukker, det er bare det at veier så mye mindre! En kilo sukker tilsvarer hundre gram splenda, så da blir det jo i sum mindre karbohydrater! 
Jeg bruker ikke noe særlig med søtning. Har steviadråper som jeg i grunn bare bruker når jeg skal ta joddråper, ellers smaker det helt grusomt. Som å drikke sykehus! 
Noen sier forresten at sukrin blir bedre med tid. Om du f.eks lager en kake som får stå i kjøleskap over natta, så forsvinner den isende følelsen.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|