Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-05, 22:38   #13
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari

Jeg har ingen problemer med å forstå at hver enkelt må tilpasse seg sitt kosthold, enten det er på grunn av spiseforstyrrelser, før de har bestemt seg for hva de vil velge eller selv behersker kostholdet de har valgt!
Det jeg reagerer på er de som begynner på en kur/kosthold som de slett ikke har (nok) kjennskap til. For Atkins og Ketolysekuren (som jeg har best kjennskap til) blir det da f.eks. at de spiser bare egg, (magert) kjøtt og fisk,- og dette er ikke noen av de kurene!
Vi har et utrykk som sier: " Navnet skjemmer ingen,- de kalte han Tjuv og kjeltring". Det er jo ikke noe passende navn for en person, men det er heller ikke Atkins eller Ketolysekuren med et slikt kosthold!
Det var kanskje litt provoserende dette, men jeg håper det kan hjelpe noen nye til å velge og sette seg godt inn i det kostholdet de velger. Følger de da retningslinjene, tror jeg at enda flere lykkes og får større glede av kuren/kostholdet!
Lykke til!

Jeg er kjempeenig med deg, for selv mener jeg at det å sette seg inn i hva man driver på med er det viktigste. Det øker forståelsen for filosofien, og gjør det enklere å velge riktig mat, men det er bedre å skrive egendefinert dersom man lever på egg, kjøtt og fisk som du skriver enn å skrive Atkins... Eller???

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat