Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-05, 22:56   #14
hegaa1
Medlem

hegaa1 sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
hegaa1 har en fantastisk aura rundt seghegaa1 har en fantastisk aura rundt seg

Hei.
Jeg er jo da av de nye med da "egendefinert diett". Og ja dere har da hatt all grunn til å ha vært "bekymret". Men jeg har ikke hatt en egendefinert diett for at jeg tror jeg vet bedre eller noe slikt. Jeg har bare ikke valgt meg en diett enda. Jeg kom tilfeldig over dette forumet før jeg fikk satt meg inn i de forskjellige diettene. Men etter litt lesing og litt råd og tips her så er jeg ganske sikker på at Fredon er den dietten jeg går for.

Men jeg kan forstå at dere lurer litt. Men er nok ikke alle som har laget en plan før de kommer inn i forumet og heller velger etter å ha lest litt her og fått råd og vink i fra dere som virkelig er blitt flinke på dette.

Jeg har slanket meg før og ødelagt mitt forhold til mat. så det å da sette seg inn i en diett er ikke gjort på 1.2.3... Jeg slanket meg med å ikke spise. Jeg har også hatt tøffe tider hvor jeg snudde på det hele og endte opp med å spise hele tiden "trøste spise". SÅ når jeg ser mat nå kan jeg rett og slett reagere på to måter. alt etter som hvordan jeg har det. enten kaster jeg meg over maten og ikke stopper før det er helt tomt. eller så blir jeg kvalm og vil ikke se mat. Jeg har heller ikke råd til å gå på kurs eller slik oppfølging som koster penger så jeg må satse alt på min egen selvdisiplin (som er ganske dårlig) og klare det på egenhånd.

Med da den bakgrunnen er det ikke lett å bare kaste seg over en diett og følge den. Men etter mange gode råd fra Jeef-micro og etter å ha lest litt om Fedon så er jeg ganske sikker på at det er en diett jeg kan klare (håper og drømmer).

Men jeg er helt enig med dere. finn en diett og stå ved den. Men for enkelte er det letter sagt enn gjort.

hegaa1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat