Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-11, 11:23   #6
Snipa
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Valdres
Snipa er på en erverdig vei

Sv: Kan man kombinere lavkarbo og lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Jeg prøver å holde meg til 75/25/5 regelen og bruker diett.no for å kunne følge med. Samtidig så ser jeg at diett.no sier at jeg ikke burde overskride 1600 kalorier om dagen for å kunne gå ned i vekt. Når jeg setter opp dagsmeny prøver jeg å gjøre begge deler og den siste uken har det gått nokså bra,men jeg lurer: er det lurt eller ikke lurt av meg?

Jeg har lest her inne om tråder som ligner, men der har svarene vært noe høytsvevende og jeg faller ut. Energi inn/energi ut diskusjonene her inne virker til å ta litt av uten at jeg blir klokere. Jeg har bare holdt på med lavkarbo i noen uker og velger å holde meg under 20 om dagen. Tror det er Atkins som jeg følger mest. Er det noen som kan forklare meg enkelt om det er lurt eller ikke å tenke på kaloriinntak samtidig som en praksiserer 70/25/5 regelen? Jeg har maaaange kilo å ta av, og vil gjøre dette ordentlig, vil helst se resultater også...

PÅ forhånd takk!!

Jeg spiser lite karbo (max 20g pr dag) og jeg spiser få kcal (ca 1300 pr dag) og har snart gått ned 10 kg siden begynnelsen på februar. Da har jeg også hatt to ukers pause, samt 3 dagers pause i påsken.
Jeg har flere kollegaer som gjør det samme. Jeg har totalt 16 kilo å gå ned, men en kollega har 30 kg han vil ned, og har siden oppstart i begynnelsen på februar gått ned 20 kg. Dette funker altså fint for oss, så man må, etter min erfaring, ikke spise mye fett eller mange kcal selv om man spiser lite karbo.
Masse lykke til

Snipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat