Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-05, 08:38   #41
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har laget brødet flere ganger nå og har hatt med på jobb. Flere har bedt om å få smake fordi det ser godt ut. Og hittil har ingen bemerket noen som helst bismak - tvert imot har flere bedt om oppskrift ETTER at de har smakt. Jeg har foreslått at de kan bytte ut soyaprotein pulveret med spelt eller annet mel de liker/bruker, - siden de ikke går på noen ketosekur. Jeg vurderer også å bytte ut soyaproteinet med noe annet, men ikke på grunn av smaken. Jeg prøver å holde meg unna soya produkter (har gjort det i mange år fordi det virker negativt inn på stoffskiftet). Så jeg ser frem til erstatning for soya Torkil ! Siden jeg er på vedlikehold vurderer jeg å bytte til spelt eller lignende, men det å begynne å bruke mel igjen...... klarer ikke venne meg helt til tanken nei.

Jeg liker heller ikke smaken på soyamelet, men med Ketolyse Soyaprotein kjenner iallefall ikke jeg noen spesiell bismak. Jeg har litt mer seltin i enn det det står i oppskriften, - og så bruker jeg valnøtter. Vet ikke om det kan være årsak.

Ang pris så blir ikke naboen sitt brød så billig heller. Med ca. 100 kr pr 200 gram soyaprotein sier det seg selv at det ligger lagt over prisen til vanlig brød. Men så kan man jo lage Princess sitt da ! Det skal jeg prøve ut neste gang. Kanskje det kan være noe for deg Iset ?



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat