Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 07:43   #6
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og MYE trening

Noen (en god del faktisk) opplever at vekta kan stoppe opp eller sågar gå opp når man begynner å trene. Men det er jo ikke fordi man ikke mister fett, men fordi man samler vann og faktisk også øker blodvolumet. Det kan ta opptil 8 uker før denne effekten har stabilisert seg. Det kan derfor være lurt å bruke målbåndet en periode i stedet for vekta. Selv har jeg nettopp startet opp med trening igjen etter en lang periode med opphold, og jeg har satt bort vekta og tatt frem målbåndet Jeg merker at styrketrening er helt topp på ketogent kosthold, men kondisjonstreningen sliter jeg med (men det tror jeg rett og slett bare er fordi jeg er i mitt livs dårligste form ). Men nå trener jeg ikke så mye enda, jeg tar en rolig tilnærming for å ikke gi kroppen min fullstendig sjokk.

For noen år siden gikk jeg på ketolyse samtidig som jeg trente mye og hardt. Den gang fungerte det ikke i det hele tatt, og jeg var helt dau og besvimelsen nær på de tyngste øktene. Da gikk jeg over på Fedonkosthold i stedet for og det funka finfint.

Det er rett og slett forskjellig hvordan folk reagerer. Noen orker ikke hard trening i det hele tatt, men nøyer seg med gåturer, andre syns trening fungerer bedre på LCHF, andre syns styrke fungerer bra, men ikke kondisjon og vice versa. Du må nesten bare prøve deg frem for å finne det ut selv

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat