Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 08:51   #4
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Høy vektendring? \ turbulent slutt.

Jeg gikk også ned ganske raskt de første ukene (5-7 kg), men etterhvert stabiliserte det seg til rundt 1 kg i måneden.

Jeg har i perioder kronisk migrene, men etter at jeg la om til et lavkarbokosthold har jeg blitt mye bedre. Migrenen min er hormonstyrt og endel av hodepinen er muskulært, reagerer også på lys og lukter...

Jeg har stabilisert humør og hodepinen - og har nå kanskje 1 anfall i måneden, mot 2-4 i uka tidligere... Når jeg spiser normal høykarbomat, angrer jeg alltid i etterkant - da får jeg kraftige hodepine/migreneanfall. Ganske normalt.

Var jeg deg, ville jeg startet opp med lavkarbo igjen - og heller latt være å spise høykarbomat, annet enn som unntak - og i kontrollerte mengder, slik at du slipper migrenen.

Det å legge om til lavkarbo har for meg blitt en livsstil, og de gangenen jeg har gått tilbake på gammelt kosthold føler jeg meg uggen, hodepinen kommer like hyppig som før - og jeg legger fort på meg.