Sv: Lavkarbo og MYE trening
Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.
I begynnelsen er det ganske lurt å trene hver dag, for å venne kroppen til belastningen, og å lære inn teknikk og rutine fort og effektivt. Det forutsetter jo at man ikke går helt bananas med treningsmende og belastning, men for en utrent/lite trent er det sjelden et problem, da man som regel går tom for gass lenge før man begynner å nærme seg grensen for det kroppen tåler.
Iom at stølhet som regel er verst på dag 2, så slipper man også den verste vondten på denne måten. 
Men 2-3 timer i slengen høres unødvendig lenge og kjedelig ut.
Hva mener du med å ikke gå helt bananas, altså hvor lett skal det være? Jeg hadde gjennomkjøring av styrkeprogrammet mitt på torsdag, og jeg følte selv at jeg kunne brukt tyngre vekter, men ville ikke overdrive siden jeg er så utrent for tiden. Men likevel så gikk jeg som en ku hele gårdagen p.g.a stølheten og i dag kan jeg knapt løfte sønnen min på 10 måneder eller bøye beina Jeg har altså aldri vært så støl som jeg er nå i hele mitt liv. Nå kommer jeg ikke til å trene hver dag uansett, for da mister jeg motivasjonen, men jeg bare lurer på om du har noen tips på hvodan man kan unngå den aller verste stølheten. Kan det være lurt å kanskje gå en spasertur dagen etter?
|