Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 10:00   #13
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og MYE trening

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Med mindre du bruker spesielle teknikker som dropsett, tvungne repetisjoner eller på andre måter tvinger musklene til å jobbe etter at de har gitt opp, så er det bare å gønne på. Det er som sagt nesten umulig for en som er relativt utrent å komme i nærheten av grensen uansett.

Tren oftere. Stølhet er en reaksjon på et nytt/ukjent stimuli for kroppen, og jo fortere du blir vant til treningen, jo fortere vil stølheten gi seg.

Nå vet ikke jeg hva dropset er for noe, men jeg antar at jeg ikke driver med det. Jeg har lagt opp programmet til at det skal være mest mulig effektivt på kortest mulig tid, og jeg tar to og to øvelser vekselvis uten pause mellom øvelser og sett (Dette er forresten programmet). Så det du sier er altså at siden jeg for øyeblikket er utrent er det ingen fare for at jeg vil overbelaste kroppen på grunn av for tunge vekter så lenge jeg utfører øvelsene korrekt? Så lenge jeg takler stølheten er det altså bare å kjøre på, ingen gradvis tilvenning nødvendig (Da tenker jeg rent fysisk, og ikke motivasjonsmessig)? Man leser og hører jo "overalt" at det er viktig med en gradvis tilnærming på både frekvens, motstand og lengde på trening for å unngå skader.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat