Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Du har forstått det riktig - mye karbo - mindre fett, lite karbo - mye fett. Hvis du har gått ned 3-4 kilo så er det bare vann - du bør se det an et par tre uker til før du kan si om slik du spiser nå gir deg vekttap. Det BØR ikke gjøre det, siden lavkarbo er vektregulerende 
Fortsetter du å gå ned har du et par muligheter. Enten spise MER mat i mengde, eller øke på karbo. Vanligvis ligger man høyere i karbo når man er normalvektig siden man da sannsynligvis ikke er så overfølsom mot karbohydrater. Optimal ernæring eller Lutz "Bedre uten brød" ligger på rundt 70 gram karbo pr dag - og det er en generell grense der du kan ligge maks uten og redusere fett.
Ofte må man prøve seg fram - se om du finner en fordeling som du føler deg komfortabel med - og som faller deg naturlig over tid
Vi er mange som har fått forbedret symptomer fra kronisk sykdom - så lavkarbo!
Tuusen takk for svar Da venter jeg i noen uker til, og ser hvor det bærer hen! Liker dagene utrolig godt slik som kostholdet mitt er nå, så det er flott om jeg kan fortsette på denne måten. Jeg skal sta og hente "Bedre uten brød" på biblioteket etterpå 
|