Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 15:30   #15
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Vet det ikke er en slankekur, men en livsstilendring. Og vil nok følge lavkarbo videre også.
Min BMI er 25 nå. Jeg er 160 høy og man ser mine 10 kg for mye ganske tydelig. Trener og prøver å være realistisk i forhold til antall kilo ned, men hadde håpet fire måneder skulle være nok.

Kan hende jeg er fornøyd med kroppen før ti kilo er tatt av, men regner med at det er det som må av for at jeg skal nå dit jeg vil og trives med meg selv.

Hei Haga....

Jeg er på fjerde måneden med de siste 10 kiloene. Har slitt meg ned 4 + fem kilo siden nyttår og har fem igjen. Min BMI var 24,7 da jeg startet på disse 10 siste kiloene, så litt lavere enn din er nå.
Nå er min BMI 23,1.
Du har tenkt deg ned på 55 kilo ca., det vil si en BMI på omtrent 21,5. noe som er i nedre sjiktet av normal BMI. Nå sies det at BMI ikke er så mye å henge seg opp i, men det er jo en slags pekepinn om vekten passer til høyden (om en ikke er bodybuilder da).......

Jeg gikk ned 30 kilo de fire siste månedene før jul så det kan jo være at kroppen min fant det opportunt å ta en pause i vektnedgangen da jeg tok julepause og la på meg 4 kilo igjen....
Satt forbasket hardt de fire kiloene og de fem neste, men jeg greide det og nå ser det ut til at jeg er på gli med de siste 5 kiloene óg.

Jeg trives på dette kostholdet og ser at et høykarbokosthold ikke er noe alternativ for meg lenger......

Ønsker deg all mulig lykke til, men advarer deg samtidig mot at det vil bli hardt om du ikke går 120% inn for dette.
10 kilo på 4 måneder når du er såpass normalvektig sier jeg vel egentlig et tvilende tjaaaa til.
Kan være det er lettere for deg å slanke de bort nå på våren enn om vinteren som med meg og mine 4 + 5.................

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat