Tråd: Psmf
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 21:19   #20
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Neimen for all del, denne ekstremdietten skal da aldri bli noe livsstil. Men siden mitt kosthold har inneholdt en god del mer karber de siste ukene så tenker jeg å "kickstarte" med denne for å komme inn i lavkarboen igjen. Har da kun tenkt å teste det ut i 7-10 dager.

Men hva ville dere anbefalt etter disse 7-10 dagene? gå over til generell lavkarbo, eller et kosthold som gir deg lov til å ha litt mer karber? jeg trives ikke i ketose. er redd for å få evigvarende mensen tilbake...som varte i nesten 2 mnd når jeg for første gang gikk over til lavkarbo. altfor stor påkjenning for kroppen min

Jeg trives heller ikke i ketose, så jeg følge en variant av Lindberg. Nå har jeg gjort dette i mange år og funnet min retning da. Men jeg spiser endel mindre fett enn ketolyse og atkins, og mellom 50 - 70 gram karbohydrater. Dvs at jeg spiser rugsprø og cc, fett får jeg fra avocado, nøtter og olje (og smør på rugsprø), protein fra kjøtt, kylling og fisk. Linser og bønner kan jeg også spise. Du kan jo lese litt om retningen? Jeg trives god med dette, det er enkelt å følge og man "sperkker" ikke på samme måte siden man har rom for mer.
Hvis du skal gå for pmsf i noen dager først, vil jeg anbefale deg å gradvis tilføre mer fett og karbohydrater etterpå. Ellers ser jeg egentlig ikke helt vitsen med det, du vil mest sannsynlig gå opp alt igjen med en gang pga vannansamling.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat