Tråd: Psmf
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 01:07   #34
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av solsikke123, her.

Ja, jeg har skjønt at den er helseskadelig, og tviler ikke på det har veldig sansen for disse erfarne "rytterne" her inne. Men på forrige tråd og denne så mangler det informasjon som gjør meg klokere, for å si det sånn.
Det er så mange her inne som er nede i 1000-1500 calorier om dagen, hvilket jeg ikke kan fatte at de får til.
De kan jo knapt spise noe, og hvertfall ikke særlig fett....
I forrige tråd så var denne dietten på noe av samme calorinivå, men da med protein som hovedkilde.
Ikke sant??
Hva er galt med at proteinet blir hovedkilden?
Hva blir den store forskjellen fra fedon (som jeg ikke kan noe om ennå..)

Det jeg synes da er interessant er at mange lever etter denne dietten uten at de kaller det diett. For dette er jo virkelig slik mange lever i dag, er dere ikke enig? De teller kanskje ikke gram av ditt og datt, men veldig mange spiser jo magert og med lite karbo (hvertfall folk jeg kjenner)
Jeg synes at jeg står i et lettere kaos av hva som er rett og galt, men vil gjerne vite hva som er skadelig med Pmsf.
Ikke for å ta noen, men fordi jeg ikke vet det selv, rett og slett.
...eller feil...for å "ta" noen, nemlig mine "sunne" venninner...hehehe
Jeg må ærlig innrømme at jeg gjerne diskuterer lavkarbo med mine venner, og da bruker jeg det jeg leser her inne som argumenter...
Så her inne leser jeg og diskuterer med dere kloke, også tar jeg med meg argum,entene ut i den virkelige verden og føler meg langt mer trygg og sikker, enn jeg ville uten dere her inne...
Jeg har selvfølgelig lest mye selv også...men ikke om alt...

Uten at jeg visste det før jeg leste denne tråden, så hadde jeg begynt å tenke i psmf-baner. Tenkte at nå må jeg kutte fettet for dette går så tregt..nå må jeg ned på 1300 kcal, være i ketose med litt fett...
Ikkje så klokt det da, vel....

Det som er farlig med psmf kuren er at det først og fremst er veldig lite kcal max 1000. Så er det bare ca. 20 g karber, bare 10 g fett og veldig mye proteiner. Dette gjør at kroppen ikke har hverken karbohydrater eller fett å ta næring fra, bare fra mye proteiner som ikke er bra for nyrene over tid. Proteiner inneholder lite kcal og derfor blir det ingen næring for kroppen. Kroppen blir rett og slett underernært over tid, og kan iverstefall føre til kolaps. Spesielt hvis en trener i tillegg. Så som du forstår er ikke dette en særlig sunn kur.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat