Tråd: Psmf
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 01:27   #35
solsikke123
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Psmf

Heisan, nå skriver vi om hverandre
Jeg mener ingenting om diettene, merker jeg.
Hovedsakelig fordi jeg ikke kan noe om dem, og da mener jeg ikke noe. Men jeg vil lære.
Og det synes jeg skal være en positiv ting.
Jeg ble litt lei meg på dine vegne i en tråd jeg leste, også blir jeg stressa av mangelen på romslighet. For jeg kan bli såra av angrep og kritikk selv om jeg ikke kjenner noen personlig her. Det tror jeg mange blir.

For meg er lavkarbo ganske nytt og ganske ukjent. Jeg leser her inne noen timer hver dag, men det er uhorvelige mengder informasjon, så det fører også til usikkerhet og forvirring. Men aller mest spennende og positivt. For meg spiller det ingen rolle om Psmf er en diett eller ikke, det var mer at dette var noe jeg kjente igjen i mennesker rundt meg. De sier ikke at de er på diett, men at de spiser "sundt".

Jeg har forbedret helsen min etter jeg begynte på lavkarbo og synes det er spennende å diskutere dette med venner og familie. Absolutt alle er jo kritiske til dette fettet. Media, ernæringsrådet osv. Men så har plutselig alle blitt ganske enig i at brød, poteter, pasta og sukker er usundt. Og da blir det jo plutselig proteinet de sitter igjen med. Og lite mat generelt da.

Opplever ikke dere også at det blir litt sånn ute i verden nå?

Mange er for lavkarbo, men da uten fett....

Jeg vil gjerne kunne masse om dette, så jeg blir steingod i argumentene mine i den "virkellige verden", og så jeg selv står sterkere inne meg når jeg tviler på om fettet er så lurt (for det hender jo det).

Men er jeg flink og fremdeles med om 2 år så kan det jo være jeg er kjempende imot diettprat jeg og, for man kjenper jo for det man tror på. Og man blir jo lei av idiotiske meninger og spørsmål, sånn er det bare...
problemet er at jeg er dum og uvitende nå, for det tar litt tid å bli smart i nye ting...

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat