Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 12:49   #1
_Tonight
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
_Tonight er på en erverdig vei

Luke ut noen karbo-bomber fra kostholdet

Heisann dere! Jeg har akkurat joinet forumet her etter å ha bestemt meg for å leve på etter en litt strengere kostholdsramme. Og mister jeg 10 kg, skader ikke det. Jeg tror jeg er ganske sikker på grunnlagene for lavkarbo, og har jo lest tipsene og triksene her på forumet. Men jeg er fortsatt litt usikker på hvilke matvarer som er nei, og hva som er ja på lavkarbo. Jeg vet hovedgruppene; at fett, protein og vitaminer/mineraler er OK, mens karbohydrater skal man ha minst mulig. Men, jeg trenger virkelig hjelp til å luke ut noen karbo-bomber fra kostholdet mitt. Så hvis jeg skriver ned noen typiske matvarer, så håper jeg at dere kan svare meg om jeg kan fortsette å spise det eller om jeg bør kutte det ut av kostholdet.

Paprika, agurk, gulrot, kålrot, løk, squash, hodekål, salat, bønner, linser, asparges, sukkererter, stangselleri....

Ananas, mango, bær (alle typer), eple, pære, appelsin, sitron, plomme...

Kalkunfilèt, kyllingfilèt, kalkunpølser, strimlet svinekjøtt, kyllingkjøttdeig, vanlig kjøttdeig, spekeskinke, koteletter, hamburger, flintstek...

Laks, ørret, sei, torsk, krabbe, sushi...

Light brus, sukkerfri sjokolade, cottage cheese, yoghurt, mozzarella ost, hakka tomater på boks...

Det er det jeg kommer på i farta Og ett lite spørsmål til: Hva gjør dere når dere skal lage noe der det orginalt finnes hvetemel? Hva erstatter dere melet med? F.eks pizzabunn.

_Tonight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo nybegynner Svar med sitat