Sv: Er ny, kan noen hjelpe meg?
Opprinnelig lagt inn av suzeline, her.
trenger å gå ned 10-15 kg og har lest boka men prøver å pløye igjen for å se hva jeg har gått glipp av ..
liker i grunnen masse smør på brødskiva men til stekte egg ig omelett sblir jeg kvalm
rå gulerøtter er vanligvis kjempegodt(selvfølgelig) men kokte blomkål og brokkoli blir likksom vassent og seigt uff høres nok voldsomt kresen ut
men hva gjør dere for å få opp fettet ???har mensen noe innspilling??
Les gjennom linkene Charlott nevnte, der finner du mye nyttig informasjon.
Du skriver at du ønsker å gå ned 10 - 15 kg. For å kunne rådgi deg, er det veldig greit å vite høyde/vekt - evt. BMI også. Det er stor forskjell hvis man er 30 kg overvektig og ønsker å gå ned 10 kg, eller man er innenfor normalvekt på BMI skalaen og ønsker å gå ned 10 kg 
Legg også gjerne inn en dagsmeny eller 3 på www.diett.no, da er det lettere å se hvor mye karbohydrater, proteiner og fett du får i deg.
Jeg slet også med at jeg ikke fikk i meg nok fett første gang jeg prøvde meg på lavkarbo, men innser at for meg er det ikke nødvendig å "pælme" på med fett da jeg heller integrerer det i maten min. Blir ikke "ekkelt".
Avocado med reker og majones, godt med fett - uten at det blir for mye. Egg, majones og salami. Blandet til en salat f.eks. Les gjennom oppskriftstrådene, og prøv deg frem.
Lykke til