Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 13:25   #8
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er ny, kan noen hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av suzeline, her.

trenger å gå ned 10-15 kg og har lest boka men prøver å pløye igjen for å se hva jeg har gått glipp av ..
liker i grunnen masse smør på brødskiva men til stekte egg ig omelett sblir jeg kvalm
rå gulerøtter er vanligvis kjempegodt(selvfølgelig) men kokte blomkål og brokkoli blir likksom vassent og seigt uff høres nok voldsomt kresen ut
men hva gjør dere for å få opp fettet ???har mensen noe innspilling??

Ser jeg ikke klarer å svare på alt i ett innlegg i dag. Litt ukonsentrert...

Dampkok brokkoli og blomkål, ikke kok den ihjel - da er den ihvertfall ikke god! Alternativt - gi grønnsakene et raskt oppkok, og ta av. Jeg liker at grønnsakene har litt motstand når jeg tygger - "al dente".

Mens og eggløsning har selvsagt noe innspill på vektendring i løpet av måneden. Ikke heng deg opp i enkeltmålinger - se heller på tendensene i vekten. Dvs. er du på nedadgående - ikke bli stresset hvis du innimellom går opp litt, hvis du ellers følger kostholdet. Kroppen jobber med sitt - og vektkontroll er vel ikke hovedfokuset der i gården.