Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 17:35   #15
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Jepp. Har mistet motivasjonen fullstendig både når det gjelder trening og kosthold og innimellom hender det jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte å sette meg inn i hva lavkarbo egentlig er.

Tidligere, da jeg spiste normalt høykarbo hadde jeg en del overskudd og likte godt å trene og kunne jogge 7-8 km og jogget gjerne et par ganger i uka i tillegg til litt annen trening + at jeg syklet på jobb 1-3 ganger i uka. Nå orker jeg ingenting. Var fornøyd før jul, men de sedvalige 2-3 julekiloene ville ikke slippe taket. Vanligvis var de borte i løpet av januar mnd, men i år nektet de plent å forsvinne!

Samme hvor riktig og lavkarbo (ikke ketose) jeg spiste kom jeg aldri ned på det nivået jeg lå på før jul og samtidig var jeg fullstendig tom for treningsenergi også. Og da føltes det rett og slett unødvendig å spise lavkarbo - i tillegg til at jeg følte meg svimmel og slapp og kraftløs innimellm.

Men jeg må ta et tak igjen for sånn som det er nå så spiser jeg alt for mye dritt og veier nå 4 kg mer enn før jul. Jeg vil allikevel spise noe frukt og en del bær (jeg tror bær inneholder masse stoffer som er gode for oss!) og noe karber, men prøve å holde meg til de "sunne" karbene. Holder på å lage noen grove rundstykker nå, med noe hvetemel (både hvitt og sammalt fint) og trapper heller ned på fettinntaket i forhold til da jeg spiste lavkarbo. Så får jeg se hvordan det går... Har jo tidligere uten problemer gått ned 10 kg / 6 mnd på lavkalori, ikke at jeg skal ned 10 kg, fikk klar beskjed fra Lille Gubben her om dagen at så tynn fikk jeg ikke bli! Men jeg føler meg ikke helt vel med de kiloene jeg har akkurat nå.

Skal begynne å sykle til jobben igjen også, i alle fall har jeg pumpet opp sykkeldekkene i dag så jeg har ikke den unnskyldningen i morra tidlig...

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat