Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 20:51   #1
lavkmika
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
lavkmika er på en erverdig vei

Lavkarbo+Trening

Hei. Jeg har akkurat begynt på lavkarbo diett, og trenger litt råd rundt det med trening.
Har prøvd lavkarbo før (dvs. klarte ikke lenger enn en uke), og da gikk jeg ned 2-3 kilo på den uka. Og nå har jeg holdt på siden tirsdag (snart en uke) og har bare gått ned en halv kilo... Lurer litt på hvorfor, siden det funket så bra sist. (Jeg veier det samme nå som den gangen; 66 kilo, 160 cm høy).

Forskjellen nå er at jeg har begynt meg jogging/intervall. Første økta sist onsdag (ca 5-6km), og en økt nå idag, søndag (10 km). Vet at muskler veier mer enn fett osv.. men jeg har vært på vekta 2 ganger om dagen, og det er ikke store forskjellen, merker det heller ikke noe på klærne heller...
Lurer på om jeg kanskje ikke får i meg nok kalorier siden jeg trener osv... Har lest på nettet om at man må passe på å spise nok kalorier, hvertfall 1500, eller så jobber man bare imot kroppen. Jeg skal nå jogge/intervall 2-3 ganger i uken (ca en time), så skulle vel egentlig ha hatt litt tips om noe form for shakes/smoothies med kalorier og uten karbo!?

Kan skrive en liste over hvordan menyen min ser ut hver dag:
Frokost: omelett med 2-3 egg, brokkoli, blomkål, diverse grønnsaker, ost og rømme.
Lunsj: 2-3 knekkebrød (10-15 karbo tilsammen) med f.eks skinkeost.
Etter jobb (hvis jeg ikke skal ha middag med en gang: Et knekkebrød til.
Middag: Kjøtt + grønnsaker + saus
Ellers spiser jeg bær som snacks etter jobb, og drikker også rikelig med vann gjennom hele dagen. Får også nok av søvn.
Alt i alt så får jeg i meg 20-25, max 30 karbos om dagen, og keto-testerne mine har vært positive helt siden jeg begynte
Så hva gjør jeg feil?? :/

Takk, alle snille sjeler

lavkmika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Evt andre Svar med sitat