Tråd: Psmf
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 21:21   #59
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Psmf

Heihei.
Dette var en morsom tråd. Veldig mye bra informasjon.
Ble litt krøll i hue på meg i går, så jeg gjentok meg selv litt mye, beklager det altså.

Jeg kan ikke særlig om dietter generelt, men jeg vil også ned i vekt. Mye, fort, helst i går....
Har mange kg som skal av, ingen tvil om det.
MEN, jeg kommer ikke til å gjøre ting som dere fraråder her. Det er bare så enorm kunnskap hos dere, både livserfaringer og faglig, så her inne blir malen på hva som er greit og hva som ikke er det for min del...
men jeg liker å skjønne ting.
Har egentlig tusen spørsmål, er nysgjerrig på alt. Skulle gjerne tatt med flere av dere hjem så moro er dette

Og nÅ har jeg fortalt min mor hvorfor hun må øke på fettet for protein er byggesteiner osv....hun har diabetes...
kjempebra, kjempebra...

Men hvis man holder balansen 75% fett, 25% protein og 5 % karbis, er det greit da å ha lite kcal?
Hvis man f.eks spiser 1200- 1500 kcal om dagen hvor 75% er fett..., slipper man da sparebluss fordi man har nok fett som er riktig energikilde?

Dette står det helt sikkert tusen ord om her inne, men jeg blir helt forvirra hver gang jeg skal lese meg opp på disse tingene, og synes det er gøy at jeg selv er med i en prat

Kunne dette vært noe å prøve for oss som ønsker at få litt fart i systemet??
Vil man gå opp med en gang man spiser mer igjen da?
Rote til forbrenningen osv?
At det rett og slett blir litt for diettlignende?

Jeg tenkte å ta vekk meieriprodukter (partystoppere) og spise generelt mindre enn jeg har gjort så jeg også begrenser caloriene.

Har lest at det kan være bra. Men også lest at det kan være dumt. Har lest at man bør øke fett, eller karbiser....det står veldig mye om mangt. Jeg tenkte at første endring etter 4 mnd nå skulle være en endring i calorier. Når jeg kommer nærmere målet mitt, og har bedre kontroll over meg selv, da tror jeg det blir fedon....må bare lese meg opp på det først (men der har jeg god tid..)

Dette ble kanskje litt på siden av Psmf, men for meg ganske logisk...hehe

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat