Ketose og migrene
Hei
Jeg følger fedon, men kommer lett i ketose. Kan spise opptil 50 g kh før jeg detter ut av ketose.
Jeg har ett problem, og det er at så fort jeg kommet i ketose så får jeg migrene! Har ikke tall på hvor mange migreneanfall jeg har hatt siden slankestart i januar! På det værste hadde jeg 5 anfall på 7 uker, og jeg har normalt opptil 3 anfall i året! Så dette har vært slitsomt. Tok lang tid før jeg fant ut at det er ketosen sin "skyld" at jeg får migrene. Blir jeg litt slapp med å få i meg nok kh får jeg et anfall. Slår aldri feil.
Noen andre med samme erfaring? Lest litt i Hexeberg sin bok om migrene, og da skal jo lavkarbo og ketose være så bra for migrenepasienter.. Men det stemmer tydeligvis ikke på meg.
Skjønner ikke hva som gjør at jeg får masse migrene av å være i ketose. Dette gjør jo at jeg går inn og ut av ketose veldig ofte (heldigvis sjeldnere nå etter jeg ble oppmerksom på det, men er ikke lenger enn siden påske sist anfall).
I det siste har jeg også blitt veldig svimmel, og det er nesten så jeg svimer av når jeg reiser meg. Har mye hodepine også.
Jeg har nå gått ned de 10 jeg skal ned, men vil jo gjerne holde meg der, og hvis kroppen vil, så kan jeg gjerne gå ned litt til.
Noen som har en anelse om hvorfor det er sånn?
BMI: 23.34
|