Sv: 20 kg ned?
Hvor går egentlig grensen mellom diett og spiseforstyrrelse? Jeg begynner å kjenne igjen gamle vaner, men til forskjell så kan jeg si at jeg er på en sunn diett med en plan.. Vekta rikker seg raskere enn før og jeg er besatt av vekta. Samtidig som jeg faster som avtalt, så har jeg begynt å høre den gamle stemmen i hodet mitt som sier, jeg vet du greier å vente enda en time før du spiser, og etter en time så hører jeg den si det på nytt.. I det siste har det ikke vært uvanlig at det går 20 timer mellom måltidene og jeg er i aktivitet hele dagen. Jeg finner grunner til å ikke spise, samtidig som jeg setter opp en dagsplan via diett.no for å vite hvor mye kalorier, karbo, fett og proteiner jeg inntar hver dag. Jeg er ikke bekymret for at jeg har en spiseforstyrrelse, dessuten har jeg mye å ta av før noe sånt hadde blitt farlig, men jeg må innrømme at det skremmer meg litt når jeg selv ser at jeg kjenner igjen de gamle vanene og vedder med meg selv om hvor lenge jeg kan gå uten mat.. hva tror dere?
|