Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-11, 01:25   #2
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Ketose og migrene

Jeg tror ikke det er migrene du opplever, men heller ketosehodepine.
Det jeg kaller ketosehodepine er den hodepinen veldig mange av oss opplever når vi går inn i eller ut av ketose, og den ligner i alle fall hos meg på migreneanfall.

Slik du beskriver situasjonen går du fort inn i ketose, slik at kroppen ikke når å omstille seg, og da slår hodepina til. Det er nesten banna bein det.
Denne overgangshodepina kan være like ille som (og til forveksling lik) migreneanfall, men det er sannsynligvis et overgangsfenomen.

Pass på å få nok karber til at du ikke får hodepine av for lavt karboinntak, men heller ikke så mye at du blir vippende inn og ut av ketose og dermed trigger hodepine. -Og ikke minst: Hold ut! Den migrenelignende ketosehodepina gir seg etter ei stund, og kanskje vil du erfare det samme som jeg og andre migrenikere/clustere har gjort: Vi blir bedre av migrene/cluster på lavkarbo enn på høykarbo. Anfalla blir både sjeldnere, kortere og svakere.
Sjøl har jeg merka en betydelig bedring, og trenger sjelden sprøyter lenger. I mine verste Clusterperioder har jeg satt opptil sju Imigraninjeksjoner i døgnet. Jeg har fortsatt daglige anfall, men de er absolutt til å leve med. Siste sprøyta så langt satte jeg i begynnelsen av mars.

Lykke til!

Journalen min

Sist redigert av Cassiopeia : 09-05-11 kl 02:40.
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat