Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-11, 12:03   #22
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Jeg har aldri vært noen kartongdrikker, men hva man drikker av er vel egentlig ikke poenget her.

Joda, jeg tar en ekstra fløteskvett i kaffen, og smører tjukkere på skiva nå enn før. Ikke at det gjør store forskjellen, for jeg smurte på mye større areal før lavkarbo

Jeg tror heller problemet mht manglende forståelse og stereotypier ligger i prosentene våre. -For hva er egentlig 70% fett, 25% protein og 5% karbohydrater?
VI vet at vi snakker om energiprosent, men skjønner Høykarbo-Ola det?

Et middagstallerken med en energifordeling som er optimal på LCHF (70% fett, 25% protein og 5% karbohydrater) skiller seg ikke så voldsomt ut fra vanlig norsk mat, bare med mer grønnsaker og mindre "fyllstoff" type potet/ris/pasta.

Se så for deg den samme tallerkenen med 70 gram fett, 25 gram protein og 5 gram karbohydrater.... Jeg skjønner godt at folk rygger ved tanken på LCHF-kosthold. Kort og godt fordi de ikke vet bedre.

Kanskje bør vi begynne med oss sjøl. Være TYDELIGE når vi beskriver kostholdet vårt, og dermed unngå at folk ser seg blinde på tall?

(Så kan vi heller snokle oss noe godt i smørboksen mens de spiser potetgull)

Journalen min

Sist redigert av Cassiopeia : 09-05-11 kl 16:55. Årsak: Fant igjen en viktig bokstav og putta'n inn på rett sted.
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat