Sv: 20 kg ned?
Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.
Så du spiser i bunn og grunn 1 måltid om dagen, kanskje to, siden du snakker om at det er 22 timer siden siste måltid. Det i seg selv ser jeg ikke på som et problem... men: Hvor mye spiser du på disse måltidene? Problemet blir jo når du begynner å "vedde" med deg selv om hvor lenge du kan holde ut uten å spise.... det synes jeg du skal slutte med. Sørg for at du får i deg nok mat..... selv om du ikke er sulten. Hvis du har hatt spiseforstyrrelser før, og har liggi mye på lavkalori før, så kan det godt hende at du har skadet noen av de signalene man trenger for å få i seg nok næring.
Jeg spiser 1-2 posjoner avhengig av hva det er jeg spiser og føler meg god og mett etterpå. Jeg spiser middag og en kvelds som gjerne består av noe lettvindt og godt. Jeg sulter meg ikke.
Jeg vet ikke om du noen gang har slitt med spiseforstyrrelser i form av å ikke spise, men det kan virke slik da du påpeker at jeg må 'slutte med det'. Jeg forklarte kanskje dårlig, men når jeg sier at jeg faller tilbake til gamle vaner så er det ikke fordi jeg vil eller har planer om det, det er en naturlig flyt som man ikke oppdager så tidlig og faller en helt naturlig. For meg er det å vente enda en time en god ting som kroppen min oppfatter som herlig, det å kjenne seg sulten å vise at jeg kan klare det. Selvsagt helt teit, men for meg er ikke dette noe rart, samtidig som jeg ikke kan kontrollere det. Som et instinkt, er man småsulten så går man å se i kjøleskapet, selv om man vet at der er ingenting spennende å finne. Det er bare noe man gjør uten å tenke lengere.
Det som er er at jeg oppdager dette selv nå og jeg lurer på hvor grensen går. For å faste 15 timer om dagen er helt ok det, men når vi snakker om 20 så får jeg høre at jeg er syk.. Det er jo ikke store hoppet så det å kjenne igjen grensa før man har gått over er ikke lett. Jeg vil påpeke en gang til at jeg ikke føler at jeg har spiseproblemer nå, jeg bare forklarer hvordan hverdagen min går nå i forhold til da jeg faktisk var 'syk'. Og som sagt, jeg har mye å gå på, så enn så lenge er det bare positivt med manglende matlyst så sant jeg spise 1-2 ganger om dagen.
|