Sv: 20 kg ned?
Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.
Greit.... mulig jeg var litt krass der.
Nei, jeg har heldigvis aldri slitt med en spiseforstyrrelse (som jeg vet om, og jeg antar at jeg ville ha lagt merke til det). Det virker som om du var ute etter en bekreftelse på at den måten du "pusher" grensene på er helt greit, noe jeg så klart ikke kan være enig i. Så klart kroppen fint kan takle å gå 20 timer uten mat nå og da, men det virket ikke på meg som om det var det som var tilfellet her.
Du sier du spiser deg mett, men samtidig sier du at det er herlig å kjenne på sulten... det er sånne utsagn som gjør meg bekymra... for det er det jeg blir. Bekymra. Du har hatt et spiseproblem før, og du sier nå at du ikke tror du har det nå. Når blei du klar over spiseproblemet forrige gang? Med en gang, eller etter en lang stund?
La meg spørre deg litt klarere... sånn at jeg kanskje kan slippe å bekymre meg og la deg være i fred.... hvor mange kalorier har du fått i deg daglig den siste uka?
Og når det gjelder min "slutte med det"-kommentar så kommer den fordi måten du ordla deg på tydet at det var en helt bevisst handling å pushe grensene, for å se om ikke du kunne faste i en time eller to til. Det virker jo som om du er veldig bevisst på akkurat dette, og i så fall burde det være mulig å gjøre noe med det... eller?
Edit: Tillegg. Hvis du føler at det ikke er store grensa mellom periodisk fasting og å ha en spiseforstyrrelse, så burde du kanskje vurdere hele opplegget med periodisk fasting.
Nå ble det kanskje litt mye 'meg'-prat her så jeg skal ikke lage dette til en diskusjon eller noe, men jeg kan svare på det du spør om her.
Første gang jeg ble forstyrra gikk det glatt 2-3 måneder før jeg ante noe,da jeg trodde det kun var manglende sultfølelse i forbindelse med å slutte å drikke brus helt. Jeg drakk da bare lettbrus,som er kjent for å gi sultfølelse, så når jeg tok vekk den så sluttet sulten også å komme. Jeg oppsøkte hjelp for dette uten å få hjelp. Jeg var 14 år når dette skjedde så jeg var ikke fult så klar over hva en spiseforstyrrelse var.
I den siste uka har jeg vært litt kresen på kalorier og har med vilje holdt meg under det diett.no anbefaler for å gå ned i vekt. Så det varierer mellom 800-1200 kcal pr. dag.
Jeg ser jo at dette er i grenseland og det er jo nettopp derfor jeg spør litt om det, så jeg er mye mer våken nå enn for 8-9 år siden. Men spiseforstyrrelser blir man vel aldri helt frisk fra uansett hva man gjør, så det at jeg kanskje er falt utenfor en bakke igjen med fastingen er ikke noe å nekte på, så jeg har vurdert å kutte den ut. Jeg prøvde det også i et par dager, men før jeg visste ordet av det så var jeg i faste igjen uten å gå inn for det. Slik at jeg tenker ikke på mat før klokka er 13-14-15, og da var det plutselig gått 17-18 timer siden sist måltid. Så det var ikke lett å kutte ut, ei heller å redusere timene, det gikk i ett døgn før det skar seg. Men så er ikke lavkarboere de som har flest måltider igjennom en dag heller, og jeg spiser jo 1-2 måltider, noe som er vanlig for en på lavkarbo, så det tilsier jo ikke noe problem det heller. Tror det meste av dette ligger i en frykt for å have i ana-helvete igjen, samtidig som jeg egentlig er helt normal i matveien, og dermed oversanser sånt 
|