Scared shitless
Har lest til øyet blir stort og vått, og prøver å psyke meg opp til å legge om i matveien. Prøver å sette meg inn i forskjellene mellom de forskjellige kurene for å kunne velge en, men må ærlig tilstå at jeg føler meg mer skremt bort fra det enn fristet til å sette i gang. Det er så mye man må gi opp, og så mye rart man skal ha i seg.
For tiden (dvs det siste tiåret) spiser jeg "etter boka"; små og hyppige måltider med mager mat. Og det fungerer jo helt åpenbart IKKE, diger som jeg er.
Problemet mitt med lavkarbo/høyfett er at jeg faktisk foretrekker mager mat, både pga. smak, konsistens og rent praktisk pga mine "mageplager". Frukt og grønt er snadder, mat stekes i varmluftsovn istedet for stekepanna for da føles maten mer delikat ut å spise, kyllingskinn er gyselig fettete og plukkes derfor vekk, og skulle jeg finne på å spise ett ribbestykke så havner jeg på do med magekramper og diare. (Mulig jeg har noe galletrøbbel? Har aldri sjekket det ut.)
Dessuten - jeg ELSKER sushi! Og da holder det ikke med bare fisken, risen er en minst like viktig del som resten. Jeg er IKKE villig til å gi opp sushi for resten av livet. :tramper furtent i gulvet:
Kjennes ut som jeg må gjennom en sorgprosess over alt jeg må vinke morna til hvis jeg skulle ende opp på noe lavkarbo/høyfett etter hvert.
Adjøss til sushi.
Adjøss til grillet maiskolbe.
Adjøss til grillet paprika.
Adjøss til knekkebrød med kalkunpålegg og karri-dryss.
Og sånn fortsetter lista.
For lavkarbo OG lavfett er vel intet alternativ...
|