Sv: Lavkarbo og MYE trening
Opprinnelig lagt inn av Anos, her.
Jeg har ikke jobb eller skole nå fremover for en lengre periode, motivasjonen er på topp og jeg har lyst å begynne å trene med personlig trener. Da mener jeg hard trening. 4-5 dager i uken, 2-3 timer. Hvordan er det med trening på lavkarbo? Er det ikke ideelt? Har lest litt og forstått det slik at lavkalori fungerer bedre hvis man er i hard trening pga karbs som gir deg mer energi. Hjelp?
Jeg er i min tredje måned på ketolysekuren og trener hardt fysisk mellom 3-5 ganger i uken, og da med økter på 1-2 timer.
Dette fungerer helt uproblematisk, selv med karbinntak på rundt 10 gram.
På treningen (sykler landevei) har jeg kun inntak av vann og jeg sliter aldri med blodsukkersvingninger eller følelsen av å gå næringstom.
Den eneste ulempen jeg klarer å komme på er tendenser til kramper i benmusklaturen.
Jeg tar mangesiumtilskudd for å motvirke dette, men hard belastning av muskelgrupper over tid, gir meg likevel krampetendenser.
Min anbefaling er å etablere gode treningsvaner nå som du er igang med kostomleggingen.
Husk trening kan du gjøre etter du er ferdig med diettperioden og vil bidra til å stabilisere ditt nye vektnivå.
I tillegg er det jo viktig å trekke frem alle andre fordeler rundt trening, som økt velvære, frigjøring av endorfiner, økt muskelmasse osv osv.
Lykke til med treningen 
~ There is no easy way to heaven ~
|