Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 15:47   #9
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Scared shitless

Jeg har spist lavkarbo i litt over et år nå, og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke savner stort. Skulle savnet etter en bestemt matvare bli stor - så hender det at jeg spiser litt av det, men har oppdaget at mye av det jeg likte før ikke smaker noe særlig godt lenger.

Favorittloffen jeg likte smaker papp, "vanlig" pizzabunn smaker det samme. Sjokolade som jeg spiste omtrent daglig, gir meg nå en ekkel smak i munn - og jeg angrer på første "tygg". Mørk sjokolade er nå min favoritt (minst 70%) hvis jeg skal kose meg innimellom.

Spiser masse god mat - og føler ikke at jeg drukner maten i fett heller. Husk at når folk snakker om energifordeling så er det snakk om energiprosent. Fett har hele 9 kalorier pr gram, mot 4 gram for protein og karbohydrater. Det er ikke sinnsyke mengder fett i kosten, og derfor ikke store endringer i kostholdet som skal til for å klare å spise lavkarbo.

Legg gjerne inn på www.diett.no for å se på noen dagsmenyer, både under planlegging og underveis. Da ser man fort hvordan man fordeler hver dag. Dette er ikke noe du må gjøre hele tiden, men jeg synes det er greit innimellom til jeg klarte å ta ting på sparket.

Jeg vil også anbefale å kutte ned i etapper og ikke kaste deg på en med minimalt med karbohydrater til å begynne med. Mellomting mellom Fedon og Hexeberg, kanskje. Tror du merker stor forskjell så fort du begynner å kutte ut sukker og hvetemel fra kostholdet.

Lykke til