Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 23:18   #37
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Tusen takk for svar igjen lifejack
Jeg har nok tenkt til å ta det som nettstudie Har bestemt meg for å jobbe ved siden av så (hvis jeg får meg jobb da ).. Skal levere masteroppgaven på mandag (hjeeelp!), så jobbsøking starter for fullt neste uke
Ble også anbefalt nettstudie i mailen, det er vel pga at jeg kan ta fagene de semesterene som passer best, og utifra det jeg har fått fritak for blir semesterene litt omvendt for meg dersom jeg starter til høsten?

Så det betyr altså 3 semestre Det mååå jeg jo bare gjennomføre og siden jeg skal ta nettstudie kan jeg altså ta Sykdomslære og GE2 på høsten

Er det semesteroppgaver til alle emnene i tillegg til eksamen?
Er det mulig og ta 2 emner i samme semester hvis man ønsker det (og føler man har tid) ?

Bare hyggelig
Ja, med de semesterne du har igjen passer det nok best å være nettstudent.
Det er kun eksamen i sykdomslære. Dette er også det faget med færrest stryk og flest A'er. I GE2 er det en mappeoppgave og en semesteroppgave i tillegg til eksamen. Det er bare eksamen som har karakter, de andre er bestått/ikke bestått (og får man ikke bestått, må man bare gjøre endringer etter det som har blitt kommentert, og levere på nytt).
Er litt usikker på om det er noe mer enn bacheloroppgaven i ernæring påbygging, siden jeg ikke har kommet så langt i studiet, men virker, i følge emneboken, som om det også er noen mappeoppgaver i dette semesteret.
Ja, det er absolutt mulig å ta to emner i samme semester, men da må jeg legge til hva jeg fikk beskjed om da jeg spurte studiekonsulenten om det samme: "Vi har ikke alt for god erfaring med at man tar begge moduler samme semester, men du kan forsøke."
Så det anbefales ikke, men ingen hindrer deg. Og siden sykdomslære er et temmelig lett semester uten masse innleveringer og slikt, burde det ikke være umulig å kombinere det med et av de andre semestrene. I hvert fall ikke for en som deg (har inntrykk av at du har klart deg bra hittil).

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat