Sv: Ernæring! Atlantis medisinske høgskole?
Jeg skulle ta både GE1 og GE2 dette semesteret, men siden jeg egentlig skulle vært 100% sykemeldt har jeg måttet dele det opp, så jeg tar GE1 med eksamen i mai og GE2 med eksamen i begynnelsen av august. Derfor har jeg bare levert mappeoppgaven i GE1, og den får jo du fritak fra.
I GE2 kan man skrive semesteroppgaven rundt ett av seks temaer:
1. D-vitamin og kreft
2. Folat og hjerte- og karsykdom
3. Vit-E og Alzheimer
4. Melk og hjerte- og karsykdom
5. Frukt og grønt og kreft
6. Omega 3 og ADHD/dysleksi
Jeg har ikke bestemt meg for hvilken jeg velger enda. Mappeoppgaven i dette semesteret er en 4-dagers kostholdsregistrering (på seg selv).
Det ser ut til at det er to mappeoppgaver i ernæring påbygging i tillegg til bacheloroppgaven, men jeg aner ikke hva de mappeoppgavene går ut på.
Den jeg leverte nå på GE1 var om et blodsukkerforsøk vi gjorde på skolen en helg (type én gruppe spiste snickers og cola mens en annen gruppe spiste grovbrød...), så om de i ernæring påbygging er tilknyttet lignende forsøk eller ikke, vet jeg ikke før til høsten.
Hehe, ble ikke så veldig hjelpsomt det svaret her, men håper du fikk noe ut av det.
Ja, kjenner meg godt igjen i den "bli ferdig på et år"-tanken. Jeg burde jo strengt tatt brukt denne våren/sommeren på å bli frisk og heller utsette studiene litt, men i stedet kjører jeg hardkjør hele sommeren så jeg klarer å komme ajour og kan begynne på 3.året til høsten. Får se hvem som ler sist - helsen eller karakterene og jeg
|