Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-11, 16:46   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Boots og kolesteroltesting

Nå, det er ikke bare apotekere som er uegnede når det kommer til dette. Jeg var hos endokrinolog for oppfølging på stoffskifteproblematikk, og da tok jeg i samme slengen en haug blodprøver. Nå i dag fikk jeg brev av han om at totalkolesterolet mitt er over åtte, og ldl over fem, og at jeg måtte komme meg til legen og få sett på det, og kartlegge historie om eventuel familiært hyperkolesterolemi (hvilklet btw ikke eksisterer). Saklig. Jeg spiste egg og bacon stekt i smør få timer før blodprøvene ble tatt, og da er det jo ikke sikkert at kroppkolesterolet hadde rukket å regulere seg. Tidligere fastende målinger har vist finfine verdier.
Både triglyserider og HDL var perfekt. Han som er lege og spesialist burde vite bedre enn å ta kolesterolprøver ikke-fastende.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat