Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-11, 06:46   #14
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Jeg skammer meg

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg er egentlig ferdig med vektreduksjonen min, snart 40 kilo lettere enn da jeg levde høykarbo. Jeg følger med på vekten nå og da, og ser at det fremdeles går litt nedover, men sakte. (Vi snakker om ca 500 g i måneden.)

Men, da jeg var i den heftigste fasen med slanking, veide jeg meg hver dag fra mandag til og med fredag, og førte opp den laveste målingen for den uken i et skjema. Vekten kunne variere med opptil 1-2 kg i løpet av uken, men kun den laveste målingen ble spart på.

I det store og hele betyr det jo lite, det er lett å se i ettertid. Men, det gjelder å holde motet og motivasjonen oppe underveis. Jeg så på det på samme måte som man gjør i en del idrettsgrener, man får flere forsøk, men kun beste notering regnes med.

-

Å skitt.... så travelt da. Nei da hadde jeg kommet til og blitt sprø tror jeg. Greit nok at jeg hopper på vekta en gang mellom tirsdag og tirsdag som er min veiedag, men å veie meg hver dag det tør jeg rett og slett ikke. For vekten vil vel variere fra dag til dag.

Jeg var så dum at jeg la den mellomveiinga til dagen i dag. På grunn av jeg har ikke bukser som passer så kjøpte jeg meg ei i går. Den skulle da på i dag tidlig. Da spratt jeg opp på vekta som viste litt mer enn jeg hadde håpet på. Så da blir jo humøret deretter. Enda jeg har mensen og ikke veiedag før tirsdag så måtte jeg ødelegge dagen min med de tallene.
Har jo faktisk lurt på å legge vekk vekta men syns det er veldig greit å ha en slags pekepinn på hvordan det går. Du får det liksom svart på hvitt når man går på den dumme vekta. Hehe så sant man ikke går for ofte da.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat