Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-11, 08:59   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - bare for overvektige?

Dette er et stort poeng, for ordet "slankekur" skjærer i ørene mine. Det er en varig livsstilsendring som må til! Om man går tilbake til gamle vaner når målene er nådd, så vil man nødvendigvis gå opp igjen, og i mange tilfeller med et ekstra tillegg.
Jeg har fått høre det noen ganger jeg også, ettersom jeg er relativt slank nå, men folk blir litt sånn flaue når jeg sier at det aldri har vært snakk om noen kur eller kortvarig diett, men en livsstilsendring som skal holde meg frisk. Da sier de seg som regel enige. Det er vel bare sånn man er vant til å tenke på det med alle quick fix-er som er der ute, dessverre hender det at lavkarbo blir framstilt sånn også ... Men jeg er også nøye med å presisere at dette er et helsetiltak framfor noe.
Så nei, jeg begynte ikke med lavkarbo/høyfett for å gå ned i vekt primært. Jeg begynte med det fordi jeg fikk påvist insulinresistens. At jeg gikk ned i vekt ble en super bonus!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat