Tråd: Fristelser!
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-11, 10:34   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av xRainx, her.

Tusen takk for masse gode råd og tips!
Samboeren min hjalp meg ved å nekte meg inn på butikken, men han overrasket meg med jogurt (han fant jogurt med lav karbo!!!). Men ble ikke så mindre snopsjuk av det.

Jeg ser dere skriver om splenda og sukrin og annet "lovlig" søtt... Påvirker det ikke dietten? Jeg har fått en rar tanke på at "alt som er godt og søtt er farlig"-greie, og når jeg drikker Fun Light så våger jeg ikke så mye i redsel for at jeg går opp eller står helt stille...
Hva er deres erfaring?

Digger samboeren din

Nei, selv om ting er "lovlig" på lavkarbo så er det ikke dermed sagt det er bra for en....
Og mange opplever ( meg selv inkludert) at inntak av søtstoff trigger søtbehovet videre. Og man ender opp med å gå med søtbehov hele tiden.

Det aller beste er å ikke erstatte søtt med søtt. Ikke lett, jeg vet. Men klarer man å ungå det, og holder ut de 3-4 første dagene med abstinensene, så blir det som oftest lettere.
Mitt råd nå du har slike raptuser er å finne deg mat. Egg/bacon, ost, pålegg. Og et godt glass vann. Babybel-osten har "redda" meg mange ganger.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat