Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-11, 15:01   #5
Anitave
Medlem

Medlem siden: Jun 2004
Alder: 48
Anitave er ny på veien

Sv: Orker ikke mat ... Matlei

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Lag deg fristende smoothies - lag EN ny rett til frokost, lunsj og middag hver uke som du aldri har laget før.

Lag deg lavkarboiskrem med favorittsmaken din! Lag deg suppe! Lag foccaccia etter oppskrift her inne og spis sammen med oliven, fetaost, pesto og aioli Test ut de nye nydelige chorizo pølsene de har på rema (sammen med grillkjøttet). Lag hamburgerbrød etter marjusens oppskrift og stek deg en deilig hot burger med chili - og knallsprø salat til...
Bær og fløte/krem har du allerede fått tips om - det spiste jeg til lunsj - DET var godt det!

... vit at du ikke er alene

Takk for input..
Er ikke glad i å lage mat, så det hjelper ikke på matlysten det heller.
Men det har bedret seg litt. Prøvde de Charizo pølsene fra Jacobs (fy for en pris) men FY og gode... skal se etter dem på Rema og i sverige i håp om at de er litt billigere der.

Foccaccia er jeg glad i men liker ikke oliven, fetaost, pesto og aioli, men må vel ikke ha noe på foccaccian.
Hjemmelaget is har jeg i fryseren med sjokoladebiter, ble altfor søt og kvalmende, men går kanskje med andre smaker, så det ikke blir så "tung" i smak. Er ikke glad i veldig utpreget fløte smak, blir da fort kvalm. Da jeg spiste krem/fløte tidligere måtte jeg ha masse i sukker for å "drepe" litt av fløtesmaken og det blir ikke det samme med søtningsmidler, får en sånn bi smak som ikke er god. Har prøvd med sukrinmelis og natreen.

Kjenner jeg er på hugget etter salte ting nå den siste uken (som ikke er så lurt) men tar å spiser en del bacon og løvbiff med smeltet ost og egg på toppen.
Eggerøre med spekeskinke også.
Det har løsnet seg litt i matlysten heldigvis, sakte men sikkert.
Smoothie skal jeg jamman prøve, elsker smoothie og er typisk sommerfrokost for meg, men da brukte jeg mye frukt. Skal nok få fart i sakene etterhvert. Takk for spark i ræven

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat