Tråd: Soyaprotein
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-05, 11:09   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Soyaproteinet som brukes i brødet er nøytralt, dvs. det er uten smakstilsetning og søtstoff.

Det er det skjelden du får på helsekosten. Det du får på helsekosten er beregnet mest på shaker og har smakstilsetning som vanilje, jordbær og sjokolade. For at det skal kunne brukes som drikke (og for at folk skal klare å drikke det) er det tilsatt søtstoff i en eller annen form. Proteinpulver på helsekosten kan være laget av myse (melkepulver) eller soya, - eller begge deler. Renhetsgraden (hvor mye protein det er i) varierer. Antall karbo likeså. Atkins sitt er et rent shake-pulver og har mindre andel av protein enn de "proffe" proteinpulverne.

Etter trening er soya eller myse eller mix det beste å bruke. Jeg har lavt stoffskifte og ligger unna soya det jeg kan på grunn av det, så jeg bruker myseprotein etter trening. har brukt både soyaprotein og blanding tidligere, men syns myse smaker bedre.
Har du problem med meieriprodukter, melk etc. eller har candida, er det best med soya. man må nesten pårøve seg frem på hva man tåler og hva man liker. Soya har bismak, det har ikke myse.

Det var MINE erfaringer

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat